Een brand in een leegstaande loods aan de Dronenhoek in Bodegraven heeft dinsdagavond voor flinke rookontwikkeling gezorgd. De brandweer schaalde op naar het sein middelbrand.
De brand brak rond 21.10 uur uit, en zorgde direct voor een flinke rookontwikkeling. De rook was vanaf de N11 goed zichtbaar en trok richting de Oude Rijn. Het vuur was snel onder controle waarna de rookontwikkeling afnam. Het is niet de eerste keer dat er brand uit brak in dit leegstaande pand, de brandweer rukte dit jaar al meerdere keren uit voor brand in dit gebouw.
Ook de burgemeester van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk Michiel Grauss kwam ter plaatse om zich te laten informeren en in gesprek te gaan met buurtbewoners.
Omwonenden maken zich zorgen over de situatie rond het leegstaande pand. Zij zeggen dat er regelmatig jongeren rondhangen in en om het gebouw en dat er vaker brandjes worden gesticht. Volgens buurtbewoners is het niet de vraag of, maar wanneer er een echt grote brand uitbreekt.










